Takk Island!

 
Jag sitter i foajen med Emily från Hong Kong, Vi checkade ut vid 10 men vi spenderar nog hela förmiddagen här på hostelet ändå. Stämningen och inredningen på det här stället är fantastisk!  Även lokalbefolkningen kommer hit på kvällarna för att äta eller ta en öl. 
Första kvällen hängde jag med fyra kanadensare (jag aldrig mött så här många kanadensare på  ett och samma ställle innan, det kryllar av dem!) och vi gick ut och testade några olika barer. Det märks inte hur tiden bara försvinner, det är alltid ljust ute, 
I onsdags hyrde vi en Hummer och körde till Blue Lagoon, en pool fylld med vatten från varma källor. Den bästa, och dyraste, poolen jag nånsin badat i. Så himla turistig men så himla skönt. 
 
Jag var på valsafari igår. Hade på mig världens snyggaste overall men höll ändå på att frysa ihjäl i vinden och regnet. Tyvärr såg vi bara två vikvalar. Tydligen såg alla andra även ett par vitnosade delfiner men jag kunde fan inte upptäcka dom!
Efter turen köpte jag en hummerbaguette och åkte på The golden circle-route.Vi åkte först till kontinentalsprickan, stod på kanten av nordamerika och åkte sedan över till europaplattan. Allt är så jäkla vackert! Bergväggarna, alla vulkanformade kullar och berg, forsar och vattenfall, flockar med får och hästar.Visst är det kallt, men inte värre än en svensk vår eller höst. I turen ingick även ett besök vid vattenfallet Gullfoss och en vandring i geyserområdet. 
Så mäktigt att stå framför en aktiv geyser som helst plötsligt bara exploderar som en vattenkanon. De som stod i motvind blev genomblöta.
Och jag vill inte åka härifrån! Det finns så mycket mer att se och göra på den här ön och jag hoppas att jag kommer ha möjlighet att  komma tillbaka. Snart.
 
Så ikväll börjar min resa med Up with people.
Bara några timmar kvar...
 
 
 
Fantastiska Blue Lagoon
 
 
 
 
Kex hostel och Canadians
 
 
 
 
 
Rätt snygg.




Varmdusch
 
 
 
Gullfoss
 
 
 
 
Trevligt sällskap
 
 
 
Plattor på drift
 
Livin on the edge.. 

Kommentarer
Postat av: Katrin Hasselholm

Hej Gumman :-)
Du verkar ju redan ha det fantastiskt o vilka bilder...!!! Kul att du fick gjort ditt Val-safari :-) nu blir det spännande att följa dig från USA. Må så gott...puss o kram Katrin

2014-07-19 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0