27/7

 
Är supertrött efter en Softballmatch i supervarmt väder. Up-with-Hansen-teamet kom precis hem efter lunch och softball tillsammans med Jeffs arbetskamrater.
Vi har en vecka med modules, community impact, baseball och en tur till Boulder, en mysig stad med flera klättermöjligheter :)
 
Vårat CI jobb bestod i stort sett av att bära ut stockar ur en skog. Jag var ju givetvis för svag för att hålla på med den sysslan någon längre tid så när åskvädret kom var det rätt skönt att sitta i bussen och käka lunch i nån timme.
När det hade blåst över tog jag mig an att rensa ogräs istället.
Det har ju säkert nån sorts viktig roll, men att rensa ogräs vid en skog? Det växer ju vilt! Överallt!

Och i trettiograders värme i jeans och långärmad tröja, 5000 fot över havet blev det tur till vattentanken var tionde minut! Men det var kul trots att det tärde, och det är väl lika bra att vänja sig, nästa land blir ju Mexico, och sen Cuba.

I tisdags gick vi igenom alla Modules. Modules är när man provar de olika områdena inom showen. Först hade jag admission, där vi gick igenom varför alla hade sökt till UWP. Sedan hade jag costume/photo där vi gick igenom våra scenkläder och tog bilderna som ska visas innan showen. Efter det var det speaking där vi upp läste olika texter som förkommer i showen. Under Technical module provade vi att sköta strålkastare, ljud och bakgrundseffekter.
Dance module och Vocal module var de två sista, och jag kan lugnt säga att jag inte kommer sjunga nåt solo eller utföra nån av de mer avancerade danserna. 
 
Igår åkte vi till Boulder och kikade i butiker. Bergen där kallas Flatirons och är populära klättringsberg! De har även en stor klätterhall och jag börjar fundera på att fråga runt om det finns nån i casten som vill hänga med dit. Om det nu finns tid till det.
På kvällen gick vi på en baseballmatch mellan Colorado Rockies och Pittsburgh Pirates. Nästan hela Cast B var där och det blev en fin kväll trots lite regn. 

Idag blev det som sagt Softball och där var jag inte heller nån stjärna, tycker att det är konstigt att Amerikanarna inte har upptäckt platta slagträn ännu. Och att springa åt vänster istället för höger? Underligt...

Jag föredrar gammal hederlig brännboll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0