En onsdag.


Jag vet inte hur många Lumbal punktioner(prov på ruggmärgsvätsken) jag har gjort vid det härr laget.
Varenda gång är det smärta från bedövningsnålen, obehag av provtagningsnålen i ryggraden och minst en timmas vila i horisontellt läge, för att det  finns en stor risk för huvudvärk.

Och jag har klarat mig varenda gång, har säkert genomgått detta 10-15 gånger eller mer - Ingen huvudvärk!

Tills idag. Och inte sån där vanlig trevlig bihåleinflammationshuvudvärk som fixas på två citodon, utan en alldeles extra fantastisk underbar värk som inte går att få bort med smärtstillande, inte ens morfin! :D

Nu har jag knarkat koffeintabletter, kaffe och CocaCola, på läkares inrådan, hela eftermiddagen.
Visste ni att en överdoseringen av koffein tabletter ger motsatt effekt? D.v.s trötthet istället för uppiggande.

Men ändå, jag har det rätt bra i övrigt, riskerar ny bihåleoperation men orkar inte riktigt tänka på det.
Vill bara ha vår och värme. Har en liten röst inom mig som säger att det är det som behövs för att min kropp ska bli frisk. Och jag har stora förhoppningar om att kunna träna upp min kondition igen till våren.
Och kanske ett jobb?

Nu blir det nudlar i varje fall.








Kommentarer
Postat av: Simon

Hej Emily! Skickar en tanke. Hoppas bra saker händer under våren!

Kram

2010-03-25 @ 18:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0