Brännö

Det var en gång en samling människor från olika ställen i Svergie, som träffades på ett litet mysigt pensionat på Brännö i Göteborgs skärgård.
Där bodde de i fyra dagar och pratade om sig själva, sina liv, sina framtidsplaner, hur man kan förbättra sitt liv.
De fick träffa Frida från "Himlen kan vänta", de hittade på sagor, målade träd, promenerade till Brännö brygga och åt lyxig mat i en restaurang med Lasse Dahlqvist tema. Sista kvällen hade de fest, åt skaldjurslåda och underhölls av en duktig musikskapare och hennes trubadur (Dapony Bros-medlem, woohoo :)). 



Och nu är det stress, stress, stress.
Vad ska man göra om man inte orkar alla måsten?
Alla frågar hur jag mår, vad jag "gör om dagarna", vad jag ska jobba med/läsa till.

Jag vill inte jobba/läsa, Jag vill bli frisk, på riktigt. Jag vill kunna slappna av från denna helvetiska stress innan jag måste kasta mig ut i den "vanliga" stressen. För det skulle bryta ner mig. 

Men man får inte bara vara och ta hand om sig själv. Då är man bara lat och ska inte ha ett öre för att man inte orkar vara frisk. 






www.livslust.net Om du har eller har haft cancer. Fem av fem toasters.


Kommentarer
Postat av: Anne

Jodå man får bara vara och ta hand om sig själv för att bli frisk. Det måste man göra,det är det allra viktigaste! Allt det andra, studier, jobb och samhällets krav finns kvar att ta itu med längre fram.

2010-03-09 @ 07:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0