lite för sent på natten...

... och jag ska sova snart, men -
Väldigt mycket som snurrar i huvudet, både bra, dåliga och oroliga tankar just nu.
Och nu har det hänt dåliga saker igen. Inte med mig, men i familjens bekantskapskrets och men jag avskyr när sådant här händer och
för helvete!
Snälla, se er omkring på vilka människor som betyder någonting för er, och skicka ett sms, slå en signal, var tillgänglig.
Luta er tillbaka, slappna av, och tänk på det som gör er lyckliga och framförallt på personerna som gör er lyckliga i vardagen.

De flesta av oss har det grymt bra, det är tråkigt att extrema situationer där liv eller död, eller där relationer ställs på sin spets ofta krävs för att man ska uppskatta det man har.
Det viktigaste jag lärt mig under de här två åren är hur lycklig jag kan skatta mig över den underbara familjen och släkten jag har. Hur dåligt jag än mår så kommer de alltid att finnas där, och att verkligen känna det inom sig och inte bara veta det i tankarna ger ett lugn och trygghet inombords.

Perfektionism finns inte.
Sträva efter det du vill uppnå, men glöm inte vad du faktiskt redan har, det är ofta mer än du tror.


Och till sist: Jag vet inte exakt vilka som läser här, men av dom som jag faktiskt vet läser här är det bara Kristin som faktiskt kan förstå hur sjukt jävla grymt det är att faktiskt ha hår på huvudet!
Även om det bara är småtussar med baby-fjun! : )

Och imorgon ska vi baka muffins till den underbara personalen på Hematologavdelning 141.


Kommentarer
Postat av: Annika Wulf

Jag läser din blogg; vi pratade en stund i väntrummet på BMT häromdagen. Oskar, sonen, har ju också varit inlagd på 141:an. Han har också små, svarta fjun på huvudet som han i dag rakat bort, och tänk...... gossen har fått skäggväxt. Visst är det häftigt. Han mår rätt OK, ska göra benmärgsprov 9/2 och är naturligtvis orolig. Värdena hade dykt ner nu men det är heller inte helt ovanligt. Han o vi kämpar, det är bara sådana som Du som vet hur man mår; oro mest hela tiden. Ta hand om Dig Emily, vi kanske ses snart igen.

Annika

2010-01-28 @ 18:09:01
Postat av: Kristin

Vi glänser i våra vackra hårfjunsfrisyrer! :)

Och vi är sannerligen världens fiffigaste cupcaketillverkare dessutom!!!

2010-01-28 @ 21:48:28
Postat av: Anonym

Jag läser alltid, söstra mi. :-)

2010-01-28 @ 21:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0