Klockan är 03:27

...och jag kan inte sova. Och jag försöker ignorera det lilla moln av huvudvärk som försöker tvinga sig på.

Det skulle just vara snyggt, inskriven dagen efter man blev utskriven.
Fast det skulle nog inte vara första gången.

2009.
Varför summera? Kanske för att jag hade bestämt mig för att inte göra det.
Och jag kan inte sova, och jag orkar inte med de evighetslånga mardrömmarna längre.

2009 var ett dåligt år. Som om det sparat 2000-talets bedrövligheter tills vidare och sedan fått panik när sista året var på väg att ta slut.

2009 fick jag EBV framkallad Lymfomtumör i hjärnan. Det är inte över än förresten, men de hoppas väl att dom ska försvinna.
Jag har lärt mig att inte hoppas, inte spekulera, bara känna. Jag visste att tumörerna fanns kvar efter strålningen innan röntgensvaren kom i december.

Men jag känner mig själv ganska bra hoppas jag och nu mår jag bättre. Jag känner det, jag sluddrar inte längre.
Fan, jag känner tillochmed för att börja jogga igen!

Ny röntgen nästa vecka får utvisa om jag har rätt eller fel.
Känns lite skumt att slutresultatet kanske blir att jag får runt med onödiga klumpar i huvudet resten av livet.

Men jag lever. Tre dödsbesked om människor jag brytt mig om har fått mig att tänka till. Hoppas jag.
Jag hoppas att jag inte är en sån som vet vad jag borde göra men inte gör det av olika rädslor, lathet eller liknande.
Jag vill ta vara på allt och alla, jag orkar bara inte så mycket.

2009.
Sweden Rock var en grym festivalupplevlse.
Glasgow var riktigt lyckat, trots huvudvärken.
Stavanger var oerhört trevligt. Jag tror Samuel fått mig lite smartare, lite modigare.
Och jag har Doris nu. Egentligen tycker hon bäst om pappa, men jag ska lura in henne i mitt nät.

Nu släpper jag prestationsångesten över 2010. Lögn. Men jag försöker släppa.
Kan ju i varje fall inte bli svårt att knäcka 2009 liksom.


By the way... vad kan man göra med Sofia när hon sover?









Kommentarer
Postat av: Sam

Det var ändå en ruskigt fet festival vi var på, och det kommer bli betydligt bättre i år. Nu kör vi på med London snart, sedan Metallica, så kanske en Stavanger tur?:P Sedan kör vi Sweden Rock.. Det kommer bli ett så kallat awesome hosthatar!host år:)



Tack för en helt fantastisk tid jag har fått med dig 2009 Emily. Jag är oerhört lycklig för att vi har hållit kontakten efter Sweden Rock. Kontakten skall vi fortsätta hålla, vem behöver stoppa den i väggen liksom.



Ringer dig snart vännen<3

2010-01-07 @ 18:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0