Hycklare.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!
Den gyllene regeln. Det är sant för mig.

Jag stannar lite länge efter klassen hos Louise och kör dem till spårvagnen för det hade jag uppskattat om jag var i samma situation.
Sedan en sömnig tur hem och där längs vägen i Kållered står en bil vid sidan av vägen.
Saktar ner på impuls och mina tankar säger "Stanna, Stanna,Stanna" i samma takt som bilens varningsljus blinkar,
Ser rökmolnet från motorhuven, funderar snabbt på om motorn kokat, funderar på att det sitter en ensam jäkel och fryser i bilen i väntan på hjälp.
Och så gasar jag på och kör vidare.

Varför i helvete vågar jag inte stanna?
Det hade jag uppskattat om jag var fast i samma situation.
Jävla hycklare.
Nästa gång hoppas jag att jag vågar stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0