Today Has Been Okay.

Ja. Jag är nog en äldre människa i en yngre kropp. Jag har precis suttit och kollat på SVT Debatt.
Och inte för att torsdagar är helt värdelösa TVkvällar, utan för att jag att jag faktiskt tyckte att det var intressant.
(Kolla på SVT Play om ni har lust, om hur barn hängs ut i media. Sjukt engagerande.)

Och V på kursen idag utbrast "Oooh, then you're just a little baby" när jag sa att jag skulle fylla tjugo på måndag.
Inte för att jag tar det negativt, absolut inte. Hon behandlar inte mig annorlunda för det. 
Men jag är ju inte som "dom andra". Jag känner mig inte som 20. Jag känner mig som mig.
En av mina bästa vänner är min faster som passerat 40-strecket. Jag har mer gemensamt med henne än med många i min egen ålder.

Jag läste Angelicas blogg nyss, om att hon blir bemött som en sämre mamma bara för att hon är ung.
Vad har ålder med saken att göra? Har det inte med erfarenheter att göra?
Jag kastar inga stenar, jag har själv dömt människor rätt fort, och gör det än. Men då brukar jag hellre gå på magkänsla än det som är synligt för ögat.

Eller nej förresten, jag snackar mycket hellre med en sjukt snygg punkrockare än en blek figur med tråkig uppsyn i ett hörn. Fast då har det ju att göra med helt andra intentioner ;)

Jag tycker att man kan öppna käften och prata med personen innan man dömer dem efter ålder. Eller utseende. Hur mycket kan man lära sig av människor som har levt exakt samma liv och kommit fram till exakt samma åsikter och vardagsrutiner som en själv?



D
et har varit en konstig dag. Egentligen bra. Sista strålningen. Verkligen sista tror jag, för även om den inte funkat så kan man inte utsätta hjärnan för sådana risker igen. Så uppfattade jag det iallafall.
Sedan satt jag och myste med en latte och en psykologi-inspirerad bok på en café i nån timme innan kursen.
So far so good.
Men har någon skum jävla oro inom mig, som att nåt dåligt kommer att hända eller har hänt och jag vet inte vad. Inte ens sömntabletten vill verka ännu. Och då har jag ändå druckit ett te med ettiketten "Lugn och ro" dessutom! ;)

Det här är nog de första normala negativa känslorna jag haft sedan tumörerna krympte och slutade påverka psyket. Så det kanske är en bra sak egentligen, att saker "rättar till sig" däruppe?
Fast jag vill inte vara orolig. Jag vill vara sådär mysigt nöjd. Som Baloo i Djungelboken.
Min största rädsla är att bli rädd.
Jag behöver ny, positiv, energi. Nya tankesätt.
Samuel, vill du komma hit och upplysa mig om legenden om Kung Arthur? :)


Igår kom pappas däckleverantör ut och hälsade på mig när vi var där. Han sa att de hade tänkt på mig och berättade om en familjemedlem som också hade haft problem, värre problem än mig enligt min åsikt, med en mystisk sjukdom.
Jag hade aldrig träffat honom innan.
Sånt gör mig glad, folk som vågar visa vad de känner sprider positiv energi och glädje till människor de egentligen inte har någon relation till. Folk som inte gömmer sig för verkligheten.

Imorgon ska jag få lymfocytceller (I think?) från stamcellsdonatorn, för tumörerna är väl extra känsliga nu tror jag och dom hoppas att de ska höja mitt immunförsvar en smula.
"Man bör använda både hängslen och livrem om man har möjlighet" sa doktorn. Och jag måste ju säga att dom satsat allt krut de har på mig vid det här laget.

Sedan ska jag ut och fira med faster. Om jag orkar. Jag vill orka.

Jag blev kär idag dessutom. Någon som vill sponsra mig med 2000 kr till en klänning?
En annan måste betala självrisken på 4000 för metallstängselrepor i billacken.
Shit happens.

So long lovlies.

Vilka läser här egentligen?





Kommentarer
Postat av: Jimmy

Jag läser här egentligen. :-)

2009-11-06 @ 09:56:36
Postat av: elisabeth

hej jag läser & jag tycker du är helt fantastisk !!!

Massor av kramar till dig.Och ha det så kul med din gamla faster idag

2009-11-06 @ 11:54:56
Postat av: Veronika

Ehh. jag läser ju här. också. då. ;)

2009-11-06 @ 15:45:51
Postat av: Anna

Klart man läser :) din text o dina tankar är alltid lika intressanta att ta del av! :) du har rätt med ålder o de. Man borde basera vissa saker på erfarenhet än att fokusera på åldern. för tänk va mkt man kan gå miste om.



love ya <3

2009-11-06 @ 22:13:13
URL: http://svampis.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda ung mamma blogg.

jag läser numera också, hittade din blogg när du kommenterade hos mig. och jag läser för du är en fantastisk människa med en styrka jag ser upp till, ångrar att man aldrig lärde känna varann bättre! Jag tänker på dig ofta och håller alla tummarna för sig! Kram på dig Emely!

2009-11-06 @ 23:07:57
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Anne

Jag läser ju här också som du vet :=)

2009-11-07 @ 15:36:24
Postat av: Malin

Hej Emily!

Jag hittade dig här precis.

Tack för hjärtat å kortet! Du är en underbar person och en fantastisk kämpe! Jag tror du är min idol, faktiskt! Jag håller alla tummar å tår för att det ska bli bra för dig. Go girl!

Å Grattis till dina 20 år! Å det är som du säger: åldern är bara en siffra som inte representerar nåt! Det är vad man gör med sina år som är det viktigaste (hur gammal lät inte jag nu då...?)!

Kram, Malin

2009-11-08 @ 16:21:24
Postat av: Kristin

Hahaha! Det var det bästa på länge!!!

"mysigt nöjd som Baloo"

Sån vill jag också vara!

Vi jobbar på det!

2009-11-10 @ 18:33:14
URL: http://kristin141.blogspot.com
Postat av: Anette

Hejsan,

jag läser din blogg!

Inte för att jag "egentligen" känner dig... utan för att du finns i mina tankar och för att jag tycker du är en otrolig fighter!

Kram Anette (Adam Z´s mamma)

2009-11-18 @ 14:29:14
Postat av: Samuel

Upplysa dig om legenden om Kung Arthur, ha ha... Varför skulle du vilja veta om det?? Men, tja, det kan jag väll kanske göra:p



Saknar dig redan<3

2009-11-29 @ 22:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0