En så kallad "uppdatering".

Jag ska skriva ett nytt inlägg. Mest för att det inte finns så mycket att göra här och för att jag är ganska trött.
Rätt nere efter förra cellgiftdosen, och jag hade glömt hur det känns efteråt.  Jag borde ha feber nu men får för mycket kortison för att det ska märkas.
På ett sätt är det nästan bättre att ligga här med feber eller yrsel eller nånting. Att ligga på ett sjukhus och känna sig frisk är förödande för humöret.  Fast nu har jag ju huvudvärken att skylla på.
Och i vanliga fall skiter jag fullständigt i huvudvärk, som förmodligen är förkylningshuvudvärk och resultat av låga LPK värden, men förra gången jag klagade på huvudvärk så var det tre tumörer. Klart man tänker. (Och dom där morfindoserna jag fick på neuroavdelningen i somras var ju rätt sköna. )


Fast man får inte säga tumörer. Det har jag lärt mig. Man ska säga virusinfektion eller små svullnader i hjärnan, för då kan folk lägga huvudet inställsamt på sned, säga "Åhh vad tråkigt, men hoppas du blir bra snart då! Krya på dig!"
En tumör är ju farlig, tre svullnader kan man väl bota genom att lägga lite is på huvet.

Dessutom är det ingen som fattar vad EBV-framkallad lymfomtumör i hjärnan är för något. Det går inte ens att få fram på Internet. Jag har försökt. För det är inte samma sak.

Leukemin lättare på något vis. Först en månad på sjukhus, så försvann den och då visste dom precis vad dom skulle göra därefter.

Det här känns aningen mer som ett lotteri. Cellgifterna borde fungera, i teorin. Så vi hoppas på att det funkar även i praktiken. Och det kanske vi vet på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0