Måndag.

Skulle vara på plats kvart över nio idag, för ett nytt äckligt jävla benmärgsprov. Var väl sådär lagom glad och förväntansfull, man vill bara få det gjort. Så får jag komma in på rummet och har fått en läkare som jag inte ens visste var läkare, har trott att människan var läkarstuderande eller nåt alla andra gånger jag träffat henne. Och det gick inte att byta heller eftersom det var helt fullbokat och dom hade gjort allt för att jag ens skulle få en tid idag.
Så det var bara att bita ihop och göra sig beredd på ännu ett fiasko.
"Bedövar man ordentligt så brukar det gå bra" sa läkaren.
"Vänta du bara" svarade jag.
Bedövningen tog inte riktigt så den dosen fick hon öka, men sticket och utsuget av benmärgen tog inte ens en minut den här gången. Lätt att jag ska be om henne nästa gång jag måste göra benmärgsprov.

Sen var jag och hälsade på i skolan, det var jättekul att träffa alla igen. Kände att jag var tvungen att passa på nu innan nästa behandling börjar...

Så imorgon är jag tillbaka på Sahlgrenska, och hamnar antagligen på delat rum, usch...
Men den här gången får jag iallafall åka hem så fort behandlingen är avslutad.



Du har din egen väg att gå, skit samma vilket håll
Det kanske blir en liten omväg men vad spelar sånt för roll
Alltid lär man sig väl nåt, det var väl så det skulle va
Det blir en massa spe och spott, men det är skit man måste ta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0