Bal, Festival, Student

Kanske på tiden att skriva lite här. Är tillbaka på Sahlgrenska sen igår. När man precis börjat må bra igen, börjat leva, så ska allt börja om igen...
Det är inte meningen att jag ska vara här. Just nu borde jag vara på Hultsfred med dom andra, ta en återställare och umgås med sköna typer, lyssna på musik, kladda med spritpenna, käka macka med mjukost, ta kort på bakfulla vänner som inte vaknat än, överrösta grann-campet och planera helgens konserter.
Istället måste jag dela rum med finskan som aldrig håller tyst (jag har i hörlurarna även om jag inte spelar musik) och bara sitter och glor. Det finns inte ens ett skynke framför min säng och hon har ju inte vett på att använda sitt. I sängen bredvid ligger en tant som knappt klarar av att gå och drog med sig droppställning, glas och diverse grejjer i sitt störtdyk ifrån sängen inatt. Dessutom snarkar hon som ett jävla åskväder och JAG VILL INTE VARA HÄR!!!!!
Kalla mig otacksam, okänslig, vafan som helst, men jag får panik, dom drar inte ens upp persiennerna och det finns ingenstans där det går att vara ifred. Och jag ska vara på Hultsfred. Jag har planerat den festivalen i ett år, och kom inte och säg att det kommer en ny nästa år, för nästa år jobbar ni, reser, eller är panka, har ingen lust, vem vet?
Den här sommaren skulle blivit den bästa.

Balen var förövrigt trevlig. Skönt att känna sig som en normal människa iallafall ett litet tag. Och alla var så fina =)
Sedan var det ju SiESTA! också. Vi drog ner på torsdagsmorgonen, jag, fia, frida och elin, och hämtade Isa i Ängelholm.
I hässleholm var det riktigt festivalstämning: människor i hela stan, skön musik, 30 grader varmt, bad i fontänen och förmiddagar på gräset i parken...






Studenten var också grym. Började med champagnefrukost hos Sofia halv åtta på morgonen och kom i rätt stämning. Sedan var det samling i teatern och avslutningslunch i bamba. Hela tiden med humöret på topp, alla skrek och sjöng hela tiden.
Efter att vi sprungit ut åkte vi flak runt Kungsbacka, och sedan hämtade Micken mig i lånad Corvette. Det var nästan höjdpunkten. Fick skjuts i den till festen på Hamnkrogen senare med ^^
Jag hade en grymt bra dag.

Tack så mycket alla som kom =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0