27/6

Jag blir så trött här. Trött i huvudet, trött i kroppen, trött på patienterna, trött på sköterskorna, trött på läkarna...
Efter alla tabbar på medicinavdelningen såg jag fram emot min avdelning men det känns som om det bara är förvirrade semesteranställda som irrar runt, och dom sköterskor som är kvar har redan tagit ut sin semester rent psykiskt.
Jag har fått byta rum tre gånger sen jag kom hit och hamnade tillslut, givetvis, på tre-rummet. Visserligen trevligare sällskap än tanterna som låg här förra gången men det är alltid nåt på gång, nån som ska ha mat,dropp,undersökning,provtagning,extra filt, medicin... Och är det inte det så är det nästan alltid nån som pratar, hostar, gråter, snarkar eller spyr. Då är det ju tur att dom millimetertjocka gardinerna mellan sängarna är ljudisolerade.

Igår bytte jag CVK. Det är en slang som går in i en ven som sitter ungefär vid nyckelbenet. Att sätta in var var något av det sjukt obehagligaste jag nånsin upplevt, ungefär som om någon trycker in ett trubbigt föremål som sänder elchocker genom hjärtat.
Men så skulle jag inte göra om allt igår utan bara byta ledare, själva slangen typ. Så alla förrädiska sjuksköterskor log och sa att det inte alls brukade göra så ont men tro fan om det inte var värre. Eftersom jag haft min CVK så länge hade den satt sig ordentligt och den galna gubben bara drog och slet samtidigt som han tryckte ner axeln mot britsen. Ungefär som om han ville trycka i/dra ur en fyrkant ur ett runt hål. Eller som att dra ut en fiskekrok. Jag skulle vilja påstå att jag stod med smärtan rätt länge, men tillslut började jag skrika, hosta och hyperventilera och då tryckte han in en sprängande bedövningsspruta, när halva ingreppet var gjort.
Lyckligtvis överlevde jag.

För övrigt tänker jag på boråsarna, som garanterat lever loppan uppe i Borlänge. Önskar verkligen att jag kunde vara med. Kan bara hoppas att många artister ställer in och att vädret blir kasst...
Har precis läst Max Hejdå-mail. Nu drar han till Thailand, och sedan Australien. Jag vill också sticka iväg ett halvår. Får läsa om hans äventyr istället.

Inatt ska jag ta en extra stark sömntablett, och imorgon ska någonting ha förbättrats.









Kommentarer
Postat av: gun

det är en upplevelse att läsa din blogg,du har en humor som e helt otrolig och ett sätt att förmedla dina känslor och upplevelser som bara går rätt in i hjärteroten,att du inte satsar på ett yrke som skribent,kanske en ny "carrie" som i sex and the city,,ha de så hörs vi,gunsan(daniel,maddes mamma)

2008-06-30 @ 16:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0