Måndag.

Tänkte bara uppdatera lite för mina trogna (5-7) läsare.
Blev utskriven fredagen den trettonde, åkte ner till Trelleborg för Alexandras studentmottagning och åkte hem på lördagen.

Sen följde tre dagar i soffan med lugnande, sömntabletter och tavegyl. Lugnande+Sömntabletter är en rolig kombination=)

Anyway, har inte gjort särskilt mycket, Erik har fyllt år, jag åkte till Borås en sväng. Tänkta åka med boråsarna till Varberg på Midsommar men hade så dåliga värdena att jag inte orkade, och det var en jävla tur för samma kväll fick jag feber och orkar ingenting. Fick ta taxi till akuten för min avdelning var fullbelagd och genomgå massa jävla tester där med över 39,5 graders feber i kalla rum.
Till slut hamnade jag på nån medicinavdelning i två nätter, sov för de mesta, hade 40,8 grader som mest och undrade vafan dom sysslade med. Personalen där var helt annorlunda mot vad jag är van vid. Så när jag hade svimmat första gången hände nåt med CVKn så jag jag tvingade dom att ringa en sjuksköterska som hade koll på CVK och inte bara gissade hursomhelst. Sen råkade jag nämna för min läkare att dom inte var lika noga med hygien och sånt på medicin, så hon satte en "Infektionskänslig"-lapp på dörren, och nästa gång sköterskorna kom så stannade dom i dörröppningen och sa: "Det kanske är bäst om vi håller oss här borta."

jaa.. det underlättar ju säkert erat jobb... Det var inte helt förjävligt där dock, man sov gott, och en snubbe i nattpersonalen var rätt snygg ^^

Nu är jag iallafall tillbaka på vanlig avdelning, och jag är nästan glad att jag är lite sjuk, annars hade jag bara varit förbannad över att jag inte kommer iväg på Peace and Love. Verkar inte som det blir nåt WestCoastRiot på torsdag heller=(  Om nån är sugen så tänk på mig? (FloggingMollyFloggingMollyFloggingMolly)

Och dom kom först fram till att jag antagligen hade lunginflammation, men dom hittade ingenting på röntgen, sen sa dom luftvägsinfektion och nu snackar dom om batkerier i blodet. Och allt jag kan göra är sitta och nicka som en annan docka. Okej, jag kan engagera mig mer men jag glömmer av vad jag ska fråga hela tiden!

Nu ska jag sova en stund.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman ! Det låter inget vidare,hoppas snart att du mår bättre,låter som en klen tröst kan jag tänka mig.Hör av dig om du vill fika.Kraaaam Elisabeth

2008-06-24 @ 10:16:20
Postat av: charlotta

gumman, jag tänker på dig... hela tiden! vill ju att du ska vara gamla vanliga emily ;D men men hoppas att du fått mitt sms om min student, hade vart hur kul som helst om du orkar och vill komma! Hör av dig! puss puss!

2008-06-25 @ 11:28:41
Postat av: Anne

Tänker så ofta på dig och tittar in här på din blogg för att se hur du har det.

Vad fin du är på bilderna från bal o student!

Kram Anne

2008-06-25 @ 14:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0