Tisdag kväll

Vandrade runt på stan, sjukt nervös över att komma i närheten av människor, har aldrig haft bakteriefobi förr men nu tänker jag på allt. Inte ta i handtag, "Undrar om expediten är förkyld", är det smart att gå och ta i alla plagg man tycker är snygga?
Och inte får jag sola heller... Men hittade iallafall en mössa som får duga tills vidare, behöver ju inte den än på nån vecka iallafall.

Och jag mår fortfarande rätt bra. Imorgon får jag sista cytostatikan(cellgifter) och sen kommer mina värden att sjunka. Cellgifterna ska alltså slå ut de sjuka cellerna i kroppen för att det ska kunna bildas nya, friska celler. Men det är inte bara de sjuka cellerna som påverkas utan de flesta, även friska celler, så efter behandlingen kommer jag få nedsatt immunförsvar och bli infektionskänslig. Får jag en sjukdom då så klarar inte kroppen av att angripa den.
Så det är vad som väntar efter behandlingen. Läkarna verkar lika chockade varje gång dom kommer in och ser att jag mår bra, och pratar hela tiden om vad som kommer hända sen. Det kommer antagligen bli skitjobbigt då, men den tiden kommer att komma i vilket fall som helst, så då kan jag lika gärna passa på att må bra just nu.

Känner mig sjukt teknisk efter att ha löst dagens Ipod-problem med. Min efterblivna dator trodde bestämt att Ipoden var en kamera varenda gång den kopplades in... Problemet var ett föråldrat Itunes iallafall.
Har haft besök av storebror (lillebror vågar sig inte hit, men så vet han inte heller om att det ligger 30 chokladkakor i kylen), föräldrar, Isa, Carro, Veronika, Agnes. Nu är min kära faster här och håller mig sällskap.
Har aldrig varit såhär upptagen =)

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Agnes

haha, efter mitt besök är det väll typ 25 kvar?

2008-04-15 @ 23:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0