Så.

Jag vet inte om ni vet hur ett benmärgsprov går till? På det stora hela sticker dom in en nål i höftbenet, genom skelettet och och drar ut vävnad, för det är där blodcellerna produceras.
Det brukar väl ta en kvart tror jag, med förberedelse, bedövning, sticket... Min första gång tog bara sticket typ en kvart. Tänk då att det sitter någon med en nål, inne i ryggen och försöker tränga igenom skelettet för att hitta benmärg att draaa ut. Visst, bedövningen håller, men man känner det.
Men den här gången skulle det gå bättre, för man behöver inte lika mycket andra gången.
Det tog en halvtimme. Exklusive bedövning och diverse tillhörande procedurer.
I en jävla halvtimme satt nåt jävla pucko och grävde med en nål i mitt skelett och letade efter benmärg att suga ut. Innan hon ringde en ny läkare som satte en snabb bedövning till och hade det fixat på fem minuter. 
Det är lätt att tröttna på det här.

Men det var ett bra prov. Behandlingen har fungerat så jag ska bli bättre, och kanske få komma hem om ett tag.
Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Minna Martina.

Du kommer bli bra. Jag är så arg att jag aldrig blir frisk. Vill bara till dig. På Onsdag är det Valborg. Då är jag hemma hela helgen. Om jag blivit frisk kommer jag. Mina lärare och rekton vill sjukskriva mig för depression. Får se hur det går. Lycka till.- Jag kommer så fort jag kan. Älskar dig! Kram

2008-04-25 @ 20:29:55
URL: http://minnaskev.blogg.se
Postat av: Achillea

Hej Emily.
kul att du skriver blogg. jag älskar att du är så stark, att "cancern inte är ett handikapp". Forsätt kämpa. tänker på dig
/Achillea

2008-04-26 @ 15:57:21
URL: http://achillea.blogg.se
Postat av: Hanna

Gud va du kämpar på! Benmärgsprov låter ungefär som det mest smärtsamma man kan utsätta sig för. fy fan. att du är så positivt är sjukt beundransvärt! kramar.

2008-04-26 @ 16:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0