Så...

Jag hade nästan bestämt mig för att aldrig starta en blogg. Har inget emot bloggar i sig, men tyckte att jag spenderade alldeles för mycket tid framför datorn som det var.
Anyway, efter de senaste dagarnas utveckling (och efter att sjuksköterskorna informerat om att trådlöst Internet funkar finfint på sjukhuset) så stod det rätt klart att dom där timmarna framför datorn skulle komma att utökas rätt så rejält.
So here I am - För mina vänner, om ni undrar vad för spännande aktiviteter som pågår på Sahlgrenska.
Jag har varit lite tveksam till vad jag ska skriva här, hur mycket jag kan berätta. Men hittills har jag varit jävligt öppen om vad som händer mig, för när jag pratar med någon känns det inte så jobbigt.
Så jag ska nog vara rätt öppen här med, take it or leave it, för jag har verkligen ingen energi till att bry mig om vad folk tycker just nu. Har rätt mycket med mig själv så att säga. 
Det så mycket nya saker som händer nu, och det som är jobbigast kommer jag inte att skriva om heller. 
Men jag har varit med om en del sjuka situationer som jag definitivt kommer ta upp inom snar framtid.
Ska försöka förklara lite om sjukdomen med, men allt är så nytt även för mig, så har knappt tagit in någon information själv ännu.
Är otroligt glad över att så många hör av sig, stöttar och bryr sig, det ger mycket energi bara det ^^

Allting kommer hamna i lite oordning här men en bra start kan ju vara dagens händelser?
...vilka inte är så sjukt spännande kanske, men från och med idag får jag bara cellgifter två gånger om dagen så jag fick gå en promenad i Botaniska som ligger precis bredvid Sahlgrenska. Känns som jag kommer bli stammis där. Jag och pensionärerna...
Sjukt gött att komma ut lite och kunna röra sig. Så här bra kondition har jag inte haft på över en månad, innan var det jobbigt bara att ta sig igenom skolbyggnaden. Nu kommer ju mina värden sjunka igen så fort cellgifterna börjar sätta in, men än så länge så känns allt bra. Kan också nämna att jag inte känt av det mytomspunna illamåendet heller, vilket är en lättnad.
Fick en Ipod idag också, helt sjukt vad snälla föräldrar jag har fått. Eller alla har varit grymt snälla och generösa, snart får jag själv inte plats i rummet tack vare alla grejjer. Och det har bara gått 5 dagar ; )
Haft lite gott besök med, av Jimmy, Malin, Daniel, Dea, Elin, Lillolsson, Veronika och föräldrar.
Givetvis (för ni skulle bara veta alla konstiga grejjer som inte gått som planerat hittills) så hade "domsomnuharhandomsånt" glömt att skicka upp just min behandling i tid. Så det blir till att sitta och lyssna på den där triiivsamma maskinen till halv ett. Lyckligtvis har jag Sex and the city boxen att ta itu med.

Sköt om er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0